Igal aastal saadetakse mullikiles umbes 55 miljardit pakki. Plastist mullikile tugineb fossiilkütusele ja 98% plastpakenditest on ühekordsed. Võite ette kujutada kogu selle plasti kahjulikku keskkonnamõju.
Woola asutajad pidasid veebipõhist e-poodi ja nägid pakendiprobleemi otsekohe. Jätkusuutlike ja skaleeritavate kaitsepakendite valikute puudumine viis selleni, et nad avastasid uuesti villa – kasutamata ressursi, mis on elastne ning reguleerib temperatuuri ja niiskust.
Tulemuseks oli nende startup, mis kasutab mullikile asemel lambavillajääke. Lõppkasutaja saab neid villapõhiseid pakendeid taaskasutada, ümbertöödelda või tagastada, eesmärgiga muuta lahendus “suletud ahelaks”, et midagi raisku ei läheks.
Woola avas Eestis tootmisüksuse ja tõi oma esimese toote turule 2020. aasta detsembris. Esimeste toodetena jõudsid turule villased ümbrikud. Nüüd on ettevõte laienemas Suurbritanniasse, Prantsusmaale ja Saksamaale. Järgmise aasta jaanuaris turule tulev toode on suunatud joogitootjatele.
Future Venturesi juhtimisel on neil nüüd kogutud 2,5 miljonit eurot. Futurega on liitunud kaasinvestorid Kaarel Kotkas (Veriffi tegevjuht), Janer Gorohhov (Veriffi kaasasutaja), Kristina Lilleõis (Veriffi personalijuht), Zem Joaquin (Near Future Summiti asutaja) ja Bryan Meehan (Blue Bottle Coffee tegevjuht). Woola varasemate investorite seas on Pipedrive’i ja Bolti asutajad ning ingelinvesteeringute fond Lemonade Stand.
„Mullikile on pakenditööstuses domineerinud läbi aegade, kuid selle langus on vältimatu,“ ütles Woola tegevjuht ja kaasasutaja Anna-Liisa Palatu. “Tööstus on katki kahel põhjusel: sõltuvus fossiilkütusest ja ühekordse kasutusega mõtteviis. Peame mõlemast vabanema, et muuta pakend jätkusuutlikumaks.” Temaga liituvad kaasasutajad Jevgeni Sirai ja Katrin Kabun.
Steve Jurvetson Future Venturesist kommenteeris: „Kuigi e-kaubandus õitseb, on ühekordsed plastpakendid kontrolli alt väljunud. Woola võib selle kõik asendada kaunite vanavillast valmistatud ümbristega, mis muidu läheks põletamisele või maha matmisele. Maailm vajab tervislikuma tuleviku nimel naftakeemiamajandusele vastutustundlikke alternatiive.” Lambavill on kasutamata ressurss – Euroopas visatakse aastas ära üle 200 000 tonni villa.
Woola sõnul on see piisav, et täita 120% ülemaailmsest mullikile nõudlusest. Startup hakkab konkureerima valge sildistatud plastmullikilega ja alternatiividega, nagu Ranpak ja S-Packaging.