Flora ärikvartalisse laieneva osaühingu ELMO Rent ja PAKRI juht Enn Laansoo Jr peab lühirenditeenuse äri laiendamisplaane, sest kasutajad on hakanud elektriautosid usaldama ja teevad nendega üha pikemaid sõite.

“Näiteks eile (29.01 – toim) võeti auto selleks, et sõita ühest linnast teise,” rääkis Laansoo Jr. Elektrilise rendiauto keskmiseks sõiduks on 27 kilomeetrit, kuid Tallinna sees on kõige tavalisemad umbes 10-kilomeetrised otsad linna ühest punktist teise.

Peale kasutajaks registreerimist saab ELMO Rent elektriautosid rentida otse tänavalt, sõidu alustamine ja lõpetamine toimub mobiili teel. Praegu toimib jagamismajanduse korras 31 elektrisõidukit, millest 25 teenib kasutajaid Tallinnas ja ülejäänud Tartus.

Varasemast on ELMO Rent elektriautode rendipunktid näiteks Ülemiste Citys, Tammsaare Ärikeskuses ja Mustamäel teaduspargis Tehnopol. Nüüd tuleb uus rendipunkt Flora ärikvartalisse. Uus asukoht on Laansoo Jr sõnul eriline seetõttu, et rendipunkti rajamise initsiatiiv tuli kinnisvaraarendajalt ehk Lumi Capitalilt.

Paindlik logistika ning laadimine

Osaühingule ELMO Rent tähendab koostööleping kohustust pidada Flora kvartalis kaht üürnikele sõiduvalmis elektriautot. Kuna rendiauto võetakse tavaliselt vaid üheks otsaks, on ettevõttes kolm töötajat, kes jälgivad, kus sõidukid parasjagu on ning otsustavad, kuhu tuleb neid nõudluse rahuldamiseks juurde viia. Kui klient sõidukisse istub, on valdavalt öösiti hooldatav auto lumest puhas, pestud ja soojeneb kiiresti.

Elmo Rent kasutab elektriautode mudeleid Nissan Leaf ja Mitsubishi i-Miev. Need on küllaltki väikese mahutavusega ja mõeldud eelkõige linnasõiduks. Koos juhiga mahub autosse neli inimest. Lapsevanker pagasiruumi ei lähe, küll aga kergkäru. Sõiduk võtab kiirelt ja sujuvalt pöörded üles. Et aku poole reisi pealt tühjaks läheb, kartma ei pea. Kui palju kilomeetreid järgmise laadimiseni sõita saab, võib vaadata armatuurlaua näidikult. Samas on ELMO Rent rendipunkte ja elektriautode laadimispunkte üle kogu Tallinna ja Tartu. Isegi ühest linnast teise sõites saab laadimispunktidest jõudu juurde ammutada ning soojal ajal ei pruugi vahelaadimist üldse vaja olla.

Kaalukas argument ELMO Rent elektriautode kasutamiseks on liisinguauto pidamisest madalam kulu kalendrikuu kohta. Seisab ju liisinguauto suurema osa ajast, kuid maksta tuleb selle eest täie rauaga. Tasuda tuleb ka liiklus- ja kaskokindlustuse eest, osta kütust, käia pesulas, remontida ning arvestada auto amortisatsiooniga. Rendiauto ootab aga kuskil kogu aeg töövalmina väljakutset ning läheb vabanedes kohe teiste sõitjate kasutusse. Maksta on vaja ainult konkreetseteks sõitudeks kulunud aja eest. Isegi, kui käia rendiautoga korra kahe nädala tagant pikemal sõidul maal vanemaid vaatamas, tuleb see kuu lõikes liisinguautost odavam, on Laansoo Jr välja arvutanud.

Artikkel Äripäevast, originaal vt http://www.kinnisvarauudised.ee/uudised/2018/02/01/kasutajad-sobrunevad-tasapisi-elektriautoga